Klachtenprocedure
We vinden het belangrijk dat iedereen zich gehoord en serieus genomen voelt op onze school. Als ouder kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent of zich zorgen maakt. Hieronder vindt u de stappen die u kunt volgen bij een probleem of klacht.
Een klacht bespreken
Wij vinden het belangrijk dat leerlingen, ouders en medewerkers zich prettig en veilig voelen op school. Als er iets is waar u bezorgd over bent, of wat u niet begrijpt, aarzel dan niet om hierover te spreken met de leerkracht van uw kind zodra deze situatie zich voordoet. Meestal gaat het om een misverstand dat gemakkelijk opgelost kan worden. Wanneer het niet lukt om het op te lossen met de leerkracht, dan kunt u contact opnemen met de directie (e-mail: directie@2edalton.nl) of, wanneer u dat liever heeft, met een van onze interne contactpersonen namens het bestuur van onze school, Laura Goote (l.goote@2edalton.nl) of Hanneke Wiertz (h.wiertz@2edalton.nl).
Externe vertrouwenspersoon
De volgende stap, wanneer u vindt dat de ongewenste situatie niet is veranderd, is contact opnemen met onze externe vertrouwenspersoon, mevrouw Minke Fuijkschot (Tel: 06-31631673, e-mail: mfuijkschot@hetabc.nl ) of het indienen van een officiële klacht bij ons bestuur van Openbaar Onderwijs aan de Amstel ten name van Mw. Sanne van Muijden en Dhr. Luc Sluijsmans, Postbus 51356, 1007 EJ Amsterdam.
Klachtenregeling
Is ook dat onvoldoende of wilt u formeel een klacht indienen? Dan kunt u gebruikmaken van de officiële klachtenregeling van Openbaar Onderwijs aan de Amstel. De volledige klachtenregeling van OOadA, hoe een klacht in te dienen en de gegevens van de externe vertrouwenspersoon zijn op de website van OOadA te vinden.